UPDATED Handboek ContentStrategie 3.5: De essentie van de succesvolle contentstrategie #HCS35

De UPDATED Handboek ContentStrategie 3.5 ligt herfst 2017 in de winkels. : De essentie van de succesvolle contentstrategie is daarbij de rode draad.

Bij het ontwikkelen van een contentstrategie denken wij na over het verhaal en de overtuiging die de verschillende content moet gaan geven. Het geeft een concrete richting aan die de contentmarketing – met de uiteindelijke contentmix, de creatie en het distribueren van de content – moet gaan bewerkstelligen. Een contentstrategie draait om de doordachte mix van:

  • What you want to say (and tell your audience).
  • What they are interested in.
  • What your audience wants to hear.

 

 

Hoofdstuk 2 [Infographic] 7 stappen voor een contentstrategie voor de business

ContentMarketing-1024x704

In 7 stappen jouw online content strategie optimaliseren? Contentstrategie lijkt een bijzaak maar is dé kern van social media marketing. Als eerste stap begin je natuurlijk – en dus ook met contentmarketing – met jouw doelen. Neem daarbij doelen die boven de afgeleide doelen voor contentmarketing liggen en kunnen liggen. Organisatiedoelen en marketingdoelen liggen hier logisch boven. Hootsuite en intergage tekende 7 logische op.  Continue reading