[Infographic] Eigenschappen moderne marketeer #competenties #contentmarketing

Contentmarketing is onderdeel van moderne marketing. De moderne marketeer kent andere competities dan de traditionele. Ontwikkelingen gaan sneller, er zijn meer middelen dan ooit en de ervaring uit het verleden zegt niet veel over de toekomst. Lemonly heeft een scanbaar overzicht gemaakt met de inzichten voor een ‘Modern Day Marketeer’. Is moderne marketing wetenschap of kunst? 

De basis-skills

Als basis zijn analytische inzichten vitaal voor een marketeer. Naast een duidelijke stem als marketeer heb je strategisch inzicht nodig en natuurlijk een uitgesproken visie. Moderne marketeers hebben kennis nodig van moderne technieken. Toch is er niet een blauwdruk van ‘de moderne marketeer’. De functies en variaties zijn enorm. Veel marketingvarianten liggen tussen de wetenschappelijke en analytische benadering en de creatieve ‘kunstachtige’ benadering.

fj4p24Pg_820x2945

Hoofdstuk 1 Delen we niet teveel privé-gegevens? #infographics

Nu het gebruik van sociale media steeds vaker op een ‘automatische piloot’ gaat, delen we ook te snel teveel  gegevens. Zo lijkt het. De hamvraag hierbij is: ‘deel ik deze informatie publiek of privé?’. Een overzicht van Trendslabs toont aan dat wij toch wel snel teveel informatie delen. Waar wij toch snel het sociaal netwerk ‘de schuld geven’ van het lekken van gegevens, is het de gebruiker die zelf in de hand heeft wat wel en wat niet te delen.

Risico van het delen 

Het delen van veel persoonlijke gegevens heeft ook een voordeel. Advertenties kunnen zo gemakkelijk op jouw worden afgestemd. Targetting wordt dit genoemd en is zeer populair in de wereld van webvertising. Gegevens die wij vaak delen zijn gegevens over onze lokaties maar ook blinde koppelingen tussen bijvoorbeeld Pinterest en Twitter. Ook jouw verjaardag kan teveel persoonlijke informatie zijn omdat dit weleens gelijk wil zijn aan een password. Ook gegevens over familie, woonplaats en school wordt door de (Amerikaanse) gebruikers van sociale netwerken te snel en vaak gedeeld. Naast het zelf delen wordt er ook veel informatie in de profielen gedeeld waar de sociale netwerken (bewust) naar vragen.

Gevolgen

Het bekend maken van teveel persoonlijke info kan diverse gevolgen hebben. Het bekende feit dat (eventuele) werkgevers en opdrachtgevers jouw profielen checken in de sociale media kan al grote reputatieschade teweeg brengen. Ook het stelen van jouw identiteit komt steeds vaker voor. Ook loop je het risico dat jouw gedeelde privé-gegevens worden gebruikt in discussies of simpelweg tegen je worden gebruikt.

 

the-risk-of-posting-in-social-networks_5232be52cf0cf