Het Handboek ContentStrategie gaat naar BOOM Uitgevers Amsterdam, Adformatie blijft de marketing doen

Het Handboek ContentStrategie gaat naar BOOM Uitgevers Amsterdam, Adformatie blijft de marketing doen. Op korte termijn komt er een update van het HCS en een nieuw uitgebreid deel.

BOOM is sterk in het voorzien van content voor het beroepsonderwijs, zoals het HBO. De Adformatie-Adfo Groep blijft de marketing doen voor dit boek – en andere titels van de auteurs – om ook de managementmarkt te bereiken.

 

Bekijk NU deze webinar ‘Hoe breng je jouw content marketing over in een wereld vol met informatie?’

gratisweibnaarr

Content marketing is één van de belangrijkste middelen om gezien te worden door je doelgroep. Je probeert relevante marketing content de wereld in te brengen om je publiek te interesseren. Maar een overschot aan content is wat jouw publiek vaak te zien krijgt. Dus hoe zorg jij ervoor dat je uit de massa springt? In deze webinar van zo’n 40 minuten zal Patrick Petersen alle ins & outs geven over hoe je ervoor kan zorgen dat je content marketing succesvol is en hoe je daarbij een influencer database in kan zetten. De webinar is direct te bekijken!

 

engaging-content-patrick

Hierbij zal hij spreken over:

  • (engaging) content marketing modellen.
  • waarom veel content marketing juist niks doet.
  • hoe je social media monitoring gebruikt om je succes te meten.
  • en de rol van influencers in content marketing.

Over de spreker

Patrick Petersen is online marketeer, internationaal docent en spreker, marketing influencer en vooral energiek ondernemer. Deze bestseller auteur (o.a. Handboek Engaging Content) is daarnaast fervent Twitteraar. Eerder noemden wij hem al in onze top 10 van digitale marketing influencers om te volgen op Twitter en als nummer 1  Content Marketeers volgens Bureau Meltwater. 

Hoofdstuk 3: Het S-model, shareable- en snackcontent

Snackable_Content

Goede content engaged en doet delen. Dit is niet nieuw. Kijken naar mijn modellen in mijn Handboek ContentStrategie (uitgave 2013, Adformatie) dan moet goede content Scanbaar zijn en Snackbaar. Dat het deelbaar moet zijn. Daarbij is de autoriteit van de Source, de bron, vitaal voor het eventueel wel of niet delen of het meegeven van een virale sterkte.
Daarbij kent het Snackable-karakter steeds meer een visueel karakter en is het Sentiment (zoals humor) een succesfactor. Continue reading