Hoofdstuk 4 Oprichter WikiPedia begint ‘echt’ social media netwerk voor goede doelen

tpooo-1024x526Op dinsdag 21 juli 2015 presenteerde hij TPO (The People’s Operator). Het netwerk zou op Twitter lijken, alleen leuker, veiliger en.. jouw profiel wordt niet (zomaar) aan adverteerders gegeven.Met wat live-sessie (waaronder chat) heeft Jimmy Wales, de oprichter van Wikipedia, een sociaal netwerk gelanceerd voor goede doelen.  The People’s Operator bestaat sinds 2012 al in het Verenigd Koninkrijk als mobiele provider die een deel van de inkomsten doneert aan het goede doel. Sinds dinsdag heeft Wales zo een provider ook de VS gelanceerd. Ook daar gaat een deel naar goede doelen.

[Presentatie] Social media analyse Transformers-film #contentstrategie

trans

De social media en content buzz plus hype is vitaal voor een sterke opening van een biosfilm. Zo ook voor de topper Transformers Age of Extinction. Germin8 tekende een infographic op met daarin de analyse (inclusief sentiment) van de social buzz rondom deze film. De analyse vond plaats in de periode 23 juni – 6 juli 2014. Dit was net voor de lancering en tijdens de eerste dagen draaien van de bioscoopfilm. Continue reading

Hoofdstuk 1 [Presentatie] Fouten die wij maken met content en social media tijdens events

slidehowtofic-550x394

Social media en events. De combinatie kan succesvol zijn, in de praktijk zijn er maar weinig die het echt snappen. Events voorzien in belevingen en de ‘ crowd ‘ in de social media wil juist die belevingen zien. Het lijkt zo gemakkelijk. Social media gebruiken voor de promotie en versterking van de beleving. Continue reading

Hoofdstuk 3 Social Media Marketing Survival Guide

slide

De social media marketing gids tot succes. Snackcontent is hot. Contentmarketing is key en lijkt social media om te gooien. Denk daarbij aan kwaliteit en niet in kwantiteit. De echte fans van jouw merken zijn vitaal.

Aandacht

Daarbij komt het feit dat de gebruiker steeds korter zijn aandacht kan vasthouden. Maak video’s echt heel kort. Gebruik triggers zoals korte, snelle vragen. Biedt foto’s die iets uitlokken. Let daarbij op het gedrag van multiscreening. Gebruikers gebruiken diverse schermen door elkaar.  De gebruik wil dus afgeleid zijn en heeft maar heel even om jouw (betaalde) content te scannen.