Hoofdstuk 1 Delen we niet teveel privé-gegevens? #infographics

Nu het gebruik van sociale media steeds vaker op een ‘automatische piloot’ gaat, delen we ook te snel teveel  gegevens. Zo lijkt het. De hamvraag hierbij is: ‘deel ik deze informatie publiek of privé?’. Een overzicht van Trendslabs toont aan dat wij toch wel snel teveel informatie delen. Waar wij toch snel het sociaal netwerk ‘de schuld geven’ van het lekken van gegevens, is het de gebruiker die zelf in de hand heeft wat wel en wat niet te delen.

Risico van het delen 

Het delen van veel persoonlijke gegevens heeft ook een voordeel. Advertenties kunnen zo gemakkelijk op jouw worden afgestemd. Targetting wordt dit genoemd en is zeer populair in de wereld van webvertising. Gegevens die wij vaak delen zijn gegevens over onze lokaties maar ook blinde koppelingen tussen bijvoorbeeld Pinterest en Twitter. Ook jouw verjaardag kan teveel persoonlijke informatie zijn omdat dit weleens gelijk wil zijn aan een password. Ook gegevens over familie, woonplaats en school wordt door de (Amerikaanse) gebruikers van sociale netwerken te snel en vaak gedeeld. Naast het zelf delen wordt er ook veel informatie in de profielen gedeeld waar de sociale netwerken (bewust) naar vragen.

Gevolgen

Het bekend maken van teveel persoonlijke info kan diverse gevolgen hebben. Het bekende feit dat (eventuele) werkgevers en opdrachtgevers jouw profielen checken in de sociale media kan al grote reputatieschade teweeg brengen. Ook het stelen van jouw identiteit komt steeds vaker voor. Ook loop je het risico dat jouw gedeelde privé-gegevens worden gebruikt in discussies of simpelweg tegen je worden gebruikt.

 

the-risk-of-posting-in-social-networks_5232be52cf0cf

[Adv] Inspiratie, handigheden, tips op de Zzp-powerdag 15 juni 2013 #KVK Meld je nu aan! #contentmarketing

control life

Inspiratie opdoen?  Meer power nodig? Zzp’er? Kom naar de powerdagDe kracht van uw bedrijf dat bent u zelf. Dat betekent dat u regelmatig moet investeren in kennis en vaardigheden. Want in een wereld die constant in beweging is, kan uw bedrijf niet stil blijven staan. Af en toe moet er een beetje power bij.  De social media-sessies worden verzocht door de oprichter van Socialmedia.nl en auteur van  het Handboek Content Strategie, Patrick Petersen.

Het programma mét power 

Deze power krijgt u op 15 juni tijdens de ZZP Powerdag. Een dag waarop u nieuwe ideeën en contacten opdoet. U krijgt antwoord op:

  • Hoe presenteer ik mezelf via de moderne mediakanalen?
  • Ben ik wel goed verzekerd?
  • Waar vind ik een partner om een grotere klus uit te voeren?
  • Kloppen mijn tarieven nog?
  • Hoe haal ik nieuwe klanten en opdrachten binnen?

Powerdag op 15 juni 2013 vol tips 

De Kamer van Koophandel Brabant organiseert op 15 juni 2013 de gratis Zzp-powerdag. Tijdens deze dag kunt u verschillende inspirerende workshops bijwonen, deelnemen aan actieve matchmaking en in informele sfeer netwerken.

Meer informatie en aanmelden: www.kvk.nl/zzppowerdag

#vacature Social media medewerkers #webcare te Amsterdam #HBO

Ben jij HBO+ opgeleid en iemand die graag de klant in het zonnetje zet en net dat beetje extra wilt doen? Kan je goed werken onder stress, heb je verantwoordelijkheidsgevoel en kan je oplossingsgericht te werk gaan? Ben jij daarbij flexibel inzetbaar en heb jij zin om een volledig nieuw team te komen versterken? Dan zoeken wij jou voor deze vooruitstrevende organisatie op webcare gebied op de social media afdeling!  Continue reading