Hoofdstuk 5: [Contentmarketing] Nieuw online platform voor eredivisie-zaalvoetbal.nl

 

De website en hieraan gelieerde social media vormen de centrale plek voor al het nieuws, standen, uitslagen, video’s en wetenswaardigheden met betrekking tot de nationale zaalvoetbalcompetitie. Op vrijdag 10 maart nemen FC Marlène en ‘t Knooppunt de eerste wedstrijd van de week.

 

Match

Eyecatcher is de Match of the Week waarvan bij elke speelronde, play offs, bekerfinale en supercup livestreams en samenvattingen worden uitgezonden.

Onlangs hebben de Eredivisie zaalvoetbalclubs zich verenigd in de Coöperatie Eredivisie Zaalvoetbal, als belangenbehartiger, promotor en media- en sponsorrechtenhouder.

Voorzitter René van Gogh:

Zaalvoetbal leent zich als geen andere sport voor online beelden. Het spel is snel, dynamisch, technisch en tactisch. Helemaal van deze tijd. Met de play offs in aantocht verwachten we veel belangstelling voor de videoreportages en nieuwsflitsen over onze nationale topteams.

De clubs die dit seizoen in de Eredivisie acteren zijn ASV LEBO, ’t Knooppunt (beide Amsterdam), TPP (Rotterdam), FC Marlène (Heerhugowaard), FC Eindhoven en ZVV Eindhoven, Hovocubo en HV Veerhuys (Hoorn), Groene Ster (Vlissingen), FCK/De Hommel (Den Bosch), GZV Watergras (Gouda) en WSV Shoepimp (Apeldoorn).

Regerend landskampioen en Supercup winnaar is ASV LEBO en ’t Knooppunt won afgelopen seizoen de KNVB zaalvoetbalbeker. De KNVB is organisator van al deze competities.