Hoofdstuk 5: Facebook en Twitter als kern in de mix van middelen #rapport #social #contentmarketing

socialbakers
Het State of Social Marketing 2014 report van Socialbakers is een check gehouden in ruim 80 landen. Daarbij zijn 20 industrietakken onderzocht met de vraag waar de marketeers op focussen waar het gaat om social media marketing. In totaal zijn 500 marketing-collega’s ondervraagd wereldwijd. 
De analyse 

86% van de respondenten beschouwt ‘ social analysis ‘ als best wel belangrijk. Een derde wil hier echter maar voor betalen. Veel gebruik van gratis tools dus. Waar is social media marketing nu goed voor en wat is uw focus? Ruim 61% zet in op klantenwerving in 2014. uim 28% heeft de focus op klantenservice via social.  Sterk is de vraag wie social media marketing binnen de organisatie nu echt (onder)steunt. Bij de kleinere organisaties is dit voor 39% de CEO zelf. Bij grotere organisaties ‘maar’ 19%. Bij grotere organisaties is het de CMO voor 19%, bij kleinere voor 23% de CMO. 
contentt
Content
Grappig is de vraag hoe het zit met het pushen van content direct de social media in. Klik hier voor het originele overzicht.