Hoofdstuk 7: [Infographic] Hoe meet je content marketing? #HCS #contentmarketing #meten

Content marketing is online niet meer weg te denken. Zo ook crossmediaal. Het voordeel van online is de meetbaarheid. Hoe meet je nu precies content marketing? Concreter gezegd: hoe meet je het effect van content marketing? Het bereik, de engagement, de leads en meer harde vormen van ROI zijn gelinkt aan content marketing. Het Amerikaanse Brandpoint geeft het weer in drie grote onderdelen: 

1 Awareness;

2 Consideration;

3 Conversion. 

Awareness

Content gaat de zoekmachines in. Dat is duidelijk. 75% komt niet verder dan die eerste pagina. Daarnaast is content van hoge kwaliteit ook converterend in de search engines. Content die het goed doet in zoekmachines zijn blogartikelen, persberichten en natuurlijk diverse social media content.

Consideration

Het opbouwen van ‘trust’  is vitaal. Dit kan met content denk opnieuw aan dialogen, reviews en meer content in de sociale media.

Conversion

De conversie is altijd het einddoel. Content van goede kwaliteit geven jouw product en organisatie een flinke boost. Daarnaast komt een groot deel van consument nog via de zoekmachines – en gevonden content – bij jouw product.

 

How-Do-You-Measure-Content-Marketing-mprofs