Hoofdstuk 8 [Download] TU Delft online media #ebook Rob Speekenbrink #contentmarketing #nonprofit

tudelft

Socialmedia.nl-blogger en marcom-medewerker aan de TU Delft –  Rob Speekenbrink – is een tijd bezig geweest met uniek  boek over de TU Delft en online media.

Speekenbrink staat tevens met interview in het Handboek Content Strategie en legt de link tussen social content en de TU Delft. “Voor het zover is een experiment: Jullie mogen het downloaden, lezen etc. In ruil daarvoor zou ik het leuk vinden als jullie opmerkingen naar mij sturen (graag met track changes in het document). Dat mag gaan over de inhoud uiteraard, maar ook over punten en komma’s en kromme zinnen. De bedoeling is dat het boek wordt uitgebracht als (gratis) e-boek en print-on-demand.” Aldus de schrijver Rob Speekenbrink. 

Inhoud van het boek (een passage uit de inleiding):

“Door online aanwezig te zijn heeft de universiteit veel geleerd en we leren nog dagelijks. Sommige dingen werken wel, andere dingen weer niet, we maken fouten, vieren successen. Niet alleen de universiteit zelf, maar ook een groep zogenaamde early adopters is aanwezig op online media. De een met veel meerwaarde en die wordt steeds activer, de ander heeft de online aanwezigheid teruggeschroefd. Degenen met veel ervaring zijn de ambassadeurs als het gaat om uitleggen waarom het een goed idee is om online en sociaal aanwezig te zijn. ”

“Ik ben er van overtuigd dat juist de universiteit voordeel kan hebben bij de sociale online wereld en de mogelijkheden die het biedt. Universiteiten hebben namelijk twee fantastische voordelen: studenten en wetenschappers. De universiteit is een verzameling persoonlijke merken met heel veel kennis en expertise. De optelling van al die kennis en expertise maakt wat de universiteit is. Online media maken het mogelijk die kennis en expertise open, sociaal, eerlijk, zichtbaar en bruikbaar te maken. Expertise is aandacht en aandacht is een heel belangrijke drijvende kracht in de 21e eeuw.

Door de ervaringen op te schrijven, de voordelen te laten zien, valkuilen aan te wijzen, voorbeelden te geven, specifiek voor de universiteit, wil ik vooral medewerkers en studenten aan de universiteit aanspreken die nog niet zo actief zijn op online media of zich niet bewust zijn van de voordelen die dat kan hebben. Ook wil ik degenen aanspreken die wel willen maar niet durven, veel vragen hebben, sceptisch zijn, vooroordelen hebben en aannames doen over de nadelen van online media.”

Download hier het ebook