Inhoud H1

hcs_5De inhoud van hoofdstuk 1 van het Handboek Content Strategie:

In dit hoofdstuk de Inleiding Contentstrategie en contentmarketing. Engagement. Storytelling, de soorten content strategieën, de geschiedenis, de kaders, veel cases, voorbeelden, cijfers en termen. Meer dan tien presentaties en meerdere video’s inclusief een seminar van een uur over de content creatie, curatie en Contenteconomie.

De plaats van de content strategie tussen de online marketingstrategie en ook mobile marketingstrategie wordt duidelijk net als de link met de verandering richting een social business.

In hoofdstuk 1 een uitgewerkte expertcase van Ernst Jan Bos genaamd ‘Visuele storytelling met Pinterest voor het bedrijfsleven’.

INHOUD Hoofdstuk 1 van het Handboek Content Strategie:

1 Inleiding content strategie & content marketing
1.1 Content economy en social business
1.1.1 De online strategie
1.2 Content is King
1.3 De geschiedenis van content (marketing)
1.4 Gedrag dat een content strategie noodzakelijk maakt
1.4.1 Het delen van content
1.4.2 Het sociale aspect van het delen van content
1.4.3 Het mobiele aspect van contentmarketing
1.4.4 Het contentaanbod
1.5 De content strategie en plaats van de content marketing
1.5.1 Engagementmarketing, social media marketing en content marketing
1.5.2 Storytelling en de missie van een content strategie
1.5.3 De keuze van een content strategie
1.6 EXPERTCASE Interview met Ernst Jan Bos over visual storytelling
HCS-opdrachten hoofdstuk 1