Onderwijs: Het Handboek ContentStrategie 4 rondom het B-model

Het management- en studieboek Handboek ContentStrategie 4 (HCS4), Uitgever: Boom uitgevers Amsterdam.  ISBN 9789024421152,  is uitermate geschikt voor het MBO+, HBO, PostHBO en het commercieel onderwijs. Klik hier voor de  inhoudsopgave

De veranderingen in de totaal vernieuwde HCS4 zijn:

  • het boek is dikker;
  • het boek kent augmented reality lagen die gebruikt kunnen worden met een gratis app HP Reveal;
  • meer opdrachten aan het einde van elk hoofdstuk;
  • een totaal redesigned website bij het boek met meer dan 1000 digitale bijlagen, zoals cases, voorbeelden, modellen, infographics, cijfers en webinars;
  • een strakke redactie en totaal herschreven;
  • een eigen twitter-account met dagelijks update;
  • nieuwe cijfers, cases, voorbeelden en expertcases;
  • een andere opzet van de contentstrategie op basis van het Bloem-model framework (zie afbeelding hieronder):

 

 

De methodiek en modellen

De bewezen didactische methode uit het het HCS4 draait om de 6 C’s, de 3 C’s en het B(loem)-model van Boeien & Binden. Het B-model vormt de rode draad van het leerzame boek en bouwt logisch op richting een plan. Elk hoofdstuk kent een aantal oefeningen die het hoofdstuk daarmee “overhoren”. Daarbij kent het boek handige “submodellen” die onderwerpen, zoals engagement en likeability, visueel in kaart brengen:

 

 

 

Wat biedt het boek u als docent-trainer?

Het HCS4 biedt docentmateriaal (PPT’s) indien het boek als verplichte literatuur op de lijst wordt gezet bij/op de opleiding.

 

Het boek aanvragen voor onderwijstoepassingen?  Mail patrick@atmost.nl