Hoofdstuk 5: [Contentmarketing] Langs Haagse standen: mobiele tool om stad en strand te ontdekken

Naast Pokémon is Den Haag is de bakermat voor zon, zee en strand. heeft met Haagse routes een handige, gratis tool ontwikkeld om Nederlands enige stad aan zee te ontdekken. De online wandelroutes op www.denhaag.com/nl/routes nemen je mee naar bekende highlights én verborgen hotspots. Van paleizen en winkelstraten naar restaurants en strand. Iedere route heeft zijn eigen thema met zorgvuldig gekozen bezienswaardigheden. De komende tijd wordt elke maand een nieuwe Haagse route gelanceerd.

Continue reading

Hoofdstuk 1: ‘Europese ePrivacy Verordening gaat mediabedrijven en uitgeverijen hard raken!’ #EC

the concept of computer security. Hacker breaks binary data

De Europese ePrivacy Verordening –  die onder meer de huidige cookieregels moet vervangen -, gaat mediabedrijven en uitgeverijen hard raken. Dat blijkt uit een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd in opdracht van het Duitse Ministerie van Economische Zaken op basis van het huidige wetsvoorstel. DDMA, de branchevereniging voor data en marketing, roept staatssecretaris van Economische Zaken Mona Keijzer daarom op een onderzoek te doen naar de economische impact van de nieuwe Verordening op de Nederlandse markt. 

 

Continue reading

Hoofdstuk 1 en 3: Beloningsstelsel voor melden datamisbruik Facebook

Facebook heeft nieuwe inspanningen verricht om misbruik van persoonlijke data te voorkomen. Voortaan krijgen mensen die misbruik van gevoelige data door app developers constateren en melden, een beloning. Dit initiatief is in lijn met het bestaande programma waarbij gebruikers bugs en kwetsbaarheden in het sociale netwerk kunnen melden bij Facebook.     Continue reading

Hoofdstuk 3 Storytelling UEFA Champions League veldhelden #campagne

Voetbal en vertellen vraagt om storytelling. Dit gaat goed samen met echte helden. De UEFA Champions League is weer gestart. Net als elk seizoen worden de wedstrijden in Nederland voorafgegaan door de Veldhelden van Mastercard, het moment dat kinderen hand in hand het veld betreden met hun helden. Een unieke ervaring, helemaal voor Feyenoord, omdat het 15 jaar geleden is dat de club mocht aantreden in de UEFA Champions League. Aanleiding voor Mastercard en FCB Amsterdam om terug te kijken naar de laatste Veldhelden in de Kuip. Met drie portretten van jonge mannen die nu, 15 jaar later, hun unieke ervaring delen.

 

Online films

Continue reading