Hoofdstuk 4 en 5 [Contentmarketing] Canal Digital komt met Whatsontv-chat

 

Om ons tv-kijkers te helpen met het kiezen van tv-programma’s start Canal Digitaal een WhatsOnTV-chatservice. Deze dienst draait via Facebook Messenger. Kijkers kunnen via het medium vragen welk televisieprogramma het beste bij hun interesses of wensen past. Dit is een gratis dienst voor abonnees van Canal Digitaal, maar ook niet-klanten kunnen hiervan gratis gebruik maken.

Zenders

Canal Digitaal biedt zijn tv-abonnees een zeer groot aantal zendermogelijkheden. Kijkers hebben daardoor heel vaak niet door wat er wordt uitgezonden. Eén op de drie Nederlanders geeft in recent onderzoek, uitgevoerd door Peil.nl onder 1.900 Nederlanders, aan dat zij niet altijd weten wat te moeten kijken door het enorme aanbod. Bijna 65 procent van de Nederlanders geeft aan wel eens een favoriet televisieprogramma te missen. Canal Digitaal heeft  een team en een platform heeft voorbereid waarmee tv-kijkers geholpen kunnen worden in hun zoektocht. Dit team is zeven dagen per week tot 21.00 uur beschikbaar via Facebook Messenger. Er wordt geen gebruik gemaakt van klantdata (niet-klanten kunnen ook gebruik maken). Een tv-kijker kan met gerichte vragen of meer algemene voorkeuren aangeven wat hij wil zien. Het team zal door middel van verdere vragen aangeven op welke zender de persoon het best terecht kan.

 

 

Continue reading

Hoofdstuk 3,4 en 5: Pathé investeert in 3D belevingscontent

Als marktleider loopt bios Pathé voorop in ontwikkelingen. Om dit ook de komende jaren mogelijk te maken en hier een verdere professionaliseringsslag op te maken, zal Gerben Kuipers zich per 1 mei ontfermen over New Business bij Pathé. In deze nieuwe rol zal Gerben, oprichter van CineMec, ruimte kunnen geven aan zijn ondernemerschap en creativiteit om het innovatieproces aan te sturen en de marktpositie van Pathé verder te versterken.

Continue reading