Portal met grappige taalvouten brengt jubileumboek uit

 

De portal Taalvoutjes staat bekend om de  portie humoristische taalvouten. In het jubileumboek vind je een terugblik op de grappigste taalfoutjes en hoogtepunten van de afgelopen vijf jaar. Elk jaar heeft zijn eigen top tien en er staan tal van niet eerder gepubliceerde taalmissers en -grappen in. Zo kun je in deze editie lachen om aptoniemen (denk aan chef-kok Sjef de Cock), de meest ingestuurde foutjes en Engelstalige missers. Verder lees je taalverhalen van fans en columns van bekenden.

 

Column

Cabaretier en schrijfster Paulien Cornelisse vraagt zich in haar column bijvoorbeeld af hoe je het geluid van een cavia eigenlijk noemt, Pieter Derks merkt op dat we het woord super wel erg makkelijk in de mond nemen en personal English coach Buffi Duberman geeft ons het recept voor een badnewsbroodje.

Het boek is per direct verkrijgbaar, titel: Taalvoutjes – het jubileumboek | Uitgever: Davidsfonds Uitgeverij en Van Dale Uitgevers | Uitvoering: Softcover (kleur met goudfolie) | Prijs: 12,95 euro | Formaat: 12×20 cm | Omvang: 176 pagina’s | ISBN: 9789059088832

MIXX Awards België pakt uit met allereerste Artificial Intelligence jury: SCHRIJF IN

 

Kan Artificial Intelligence een menselijke award jury vervangen? Dat onderzoekt BAM de organisator van de Belgische MIXX Awards, een reclamefestival voor digitale marketing. Ter gelegenheid van de tiende verjaardag werd een Artificial Intelligence robot ingezet om de winnaar te bepalen. “Dat gebeurde door de campagnes van de laatste 10 jaar te vergelijken en te analyseren”, zegt Patrick Steinfort, van BAM.     Continue reading

Hoofdstuk 1 Facebook wil 1 miljard uitgeven aan tv-series voor videoplatform Watch

 

Facebook zou een miljard dollar uit te geven aan eigen tv-producties, zo meldt de Wall Street Journal. Facebook wil met het video-aggregatie-platform Watch de concurrentieslag aangaan met Netflix, Amazon en HBO. Watch is september 2017 gelanceerd en moet het nieuwe videoplatform van Facebook gaan worden.

Facebook Inc. is loosening its purse strings in its drive to become a major hub for video. The social-media giant is willing to spend as much as $1 billion to cultivate original shows for its platform, according to people familiar with matter.

Apple

De Amerikaanse krant meldde vorige maand al dat Apple eenzelfde bedrag spendeert aan eigen videocontent. Of Facebook werkelijk een miljard dollar spendeert hangt af van het succes. In 2016 heeft Zuckerberg al de ambitie uitgesproken om van zijn Facebook ook een ‘video-first’ dienst te maken en wil Facebook een concurrent gaan worden van de tv. Ook Twitter werkt samen met streaming tv-diensten. Facebook zei op het nieuwspagina in augustus nog dit over hun Watch:

We’re introducing Watch, a new platform for shows on Facebook. Watch will be available on mobile, on desktop and laptop, and in our TV apps. Shows are made up of episodes — live or recorded — and follow a theme or storyline. To help you keep up with the shows you follow, Watch has a Watchlist so you never miss out on the latest episodes.

Netflix, Amazon en HBO spenderen momenteel respectievelijk 6 miljard dollar, 4,5 miljard en 2 miljard per jaar aan films en series. Dat doen ze voor zowel een Amerikaans als een internationaal publiek. 

Hoofdstuk 3 en 4 [Contentmarketing] Nederlandse realityserie over aanstormend dj-talent

 

In principe een hele logische zet gezien het feit dat het om een belangrijke exportmiddel gaat inNederland. De deelnemers willen in de voetsporen treden van de Nederlandse dj’s die wereldwijd naam hebben gemaakt.

Hoe houden de dj’s zich staande met hun eigen sound, levensstijl en persoonlijke ambitie? 

The Boy Next Door – Lex (24 jaar)

De wereld van Lex staat sinds een paar weken op z’n kop, sinds hij de mega hit La Colegiala heeft samen met Jody Bernal. Jarenlang heeft hij naar deze droom toegeleefd. Maar het succes heeft ook een keerzijde, het maakt hem onzeker. Ondanks dat hij al op grote festivals en in clubs staat voelt hij de druk om nu te presteren enorm toenemen en is bang dat het maar tijdelijk is. Gelukkig kan de dj dit kwijt bij zijn beste vriend en tourmanager Berry, die met bijna alle shows meereist.

Justin Mylo – Emilio (21 jaar)

Emilio is goed bevriend met superster Martin Garrix. Ze kennen elkaar al van kleins af aan en ze hebben samen veel muziek gemaakt. Emilio reist als goede vriend altijd mee naar optredens van Martin Garrix over heel de wereld. Maar nu is het tijd om zichzelf ook te laten zien. Emilio draait al in de grootste clubs en op festivals en hij produceert muziek voor verschillende artiesten. Samen met Mesto is hij bezig een eigen studiocomplex te bouwen in Aalsmeer.

Continue reading

Hoofdstuk 3 en 4: Zoekmachine voor merkjournalisten en hun (branded) content

Wat zijn de ‘merkjournalisten’ die wat roepen, en welke maken echt content van waarde? Op Journa kun je kiezen uit meer dan achttienduizend auteurs om automatisch van op de hoogte gehouden te worden. Steeds meer mensen volgen liever een individuele journalist dan dat ze een abonnement nemen voor het medium waar hij of zij voor werkt. Het nieuwe platform Journa wil dit makkelijker maken. Het platform indexeert elke dag alle publicaties in de belangrijkste kranten, bladen en blogs en sorteert deze op naam van de auteur. Journa is nog in beta, maar sinds vandaag kan iedereen gratis een account aanmaken om te kiezen uit achttienduizend automatisch herkende auteurs om te volgen. 

 

 

Continue reading