[Presentatie] Social media analyse Transformers-film #contentstrategie

trans

De social media en content buzz plus hype is vitaal voor een sterke opening van een biosfilm. Zo ook voor de topper Transformers Age of Extinction. Germin8 tekende een infographic op met daarin de analyse (inclusief sentiment) van de social buzz rondom deze film. De analyse vond plaats in de periode 23 juni – 6 juli 2014. Dit was net voor de lancering en tijdens de eerste dagen draaien van de bioscoopfilm. Sentiment

In de prebuzz – voor lancering van de film – zien we wat negatief sentiment maar overheersend positief. Tijdens de lancering neem de buzz toe en trekt het ook de verhouding negatief en positief groter. Dit in de verhouding van een grote buzz met op het hoogtepunt (28 juni 2014) 43636 mentions.

Bronnen

De bronnen zijn opmerkelijk. Opmerkelijk omdat Twitter overheerst met ruim 86% van de mentions. Facebook kent ‘maar’ 11% als aandeel mentions. YouTube lijkt met maar 0,3% erg tegen te vallen, dit ondanks een heftige trailer van de film. De Autobots winnen het in de buzz van de.. Dinobots.