Preview: Het Handboek E-commerce: Waardeketen 2020, blockchain, deep learning en cross-conversie #HECOM

Om E-commerce 4.0 goed toe te kunnen passen is actuele kennis van de Customer Journey Mapping en conversie-optimalisaties belangrijker dan ooit. Het boek gaat uitgebreid in op de sell-side van de moderne E-business omgeving, op basis van onderscheidende waardecreatie gelinkt aan de Waardeketen 2020. Ook is er veel aandacht voor promotie op basis van een moderne E-commerce Marketingmix van 20 P’s, REAN en het 4C-model van Commerce, Consumenten-
gedrag, Channels en Conversie.

Blockchain en deep learning in de retail

  1. De beste experts op gebied van E-commerce en E-business
  2. Crossmediaal en 1000+ bijlagen
  3. Actueel en toekomstbestendig
  4. Een duidelijke structuur en planopbouw (E-Commerce Stratetegie Plan)
  5. E-business 2020

 

Bestel nu!

De inhoud van het HECOM:

Introductie en gebruik van het #HECOM

1 E-business en de (r)evolutie van de E-commerce marktplaats

1.1 Traditionele E-commerce
1.2 Het verschil tussen E-commerce en E-business
1.2.1 De consumentenbestedingen
1.3 Korte geschiedenis E-commerce(denken)
1.3.1 Het WWW en E-commerce
1.3.2 Van internetbubble via social shopping tot explosieve groei
1.3.3 Wereldwijde records in 2018
1.3.4 Online koopgedrag Nederlanders en Belgen
1.3.5 Geo-blocking, de EU en grote spelers
1.3.6 De boost die Black Friday geeft
1.3.7 Mobiel shoppen als E-commerce disruptor
1.4 De evolutie van de fysieke en virtuele marktplaats
1.5 De componenten van de E-commerce Marktplaats
1.5.1 E-commerce Marktplaats: De Marktplaats als kerncomponent
1.5.2 Componenten E-commerce Marktplaats: De Sell-side
1.5.3 Componenten moderne marktplaats: De Buy-side
1.5.4 Componenten moderne marktplaats: Consumentengedrag; klantgedrag, data en beleving
1.5.5 Componenten E-commerce Marktplaats: Technologische ontwikkelingen, Logistiek en IT
1.5.6 Componenten E-commerce Marktplaats: Waardecreatie, positionering en marketing
1.6 EXPERTCASE met auteur, spreker en futurist Drs. Wijnand Jongen,CEO van Thuiswinkel.org

HECOM opdrachten hoofdstuk 1

2 Waardeketen 2020 (r)evolutie: High performance rol E-business

2.1 De traditionele voordelen van E-commerce management
2.2 Return on Experience: Innovatieve waardecreatie door vernieuwend E-commerce management
2.3 Tevredenheid is niet genoeg; het High Performance Organization framework
2.4 De traditionele waardeketen als vertrekpunt voor veranderend E-commerce management
2.5 Veranderend E-commerce management: Waardeketen 2020
2.5.1 De Waardeketen 2020
2.5.2 De Waardeketen 2020: Employee branding
2.5.3 De Waardeketen 2020: Technologie & Innovatie
2.5.4 De Waardeketen 2020: Procurement en Aggregatie
2.5.5 De Waardeketen 2020: Return on Experience
2.6 Het waardeketensysteem: De transacties in de waardeketen
2.6.1 Het waardeketensysteem: ERP, CRM en SRM als geautomatiseerd hart van de E-business
2.6.2 Het waardeketensysteem: CRM stuurt DM aan
2.6.3 Het waardeketensysteem: Machine learning, R&D en CRM
2.6.4 Het waardeketensysteem: Warehousing met R&D en SRM
2.6.5 Het waardeketensysteem: Blockchain R&D, SRM en CRM
2.6.6 Het waardeketensysteem: Supply Chain Management en E-fulfillment
2.6.7 Het waardeketensysteem: Supply Chain Management en de verandering in schakels
2.6.8 Het waardeketensysteem: Re-intermediation zorgt voor een gespannen waardeketen
2.6.9 Het waardeketensysteem: Via re-intermediation naar internetintermediair als E-business model
2.6.10 Het waardeketensysteem: De nieuwe onderneming
2.7 Het onstaan van De nieuwe onderneming: Best practices
2.8 E-commerce management: Innoveren in de praktijk
2.9 EXPERTCASE Interview met Alex Bloemendal (Wehkamp.nl,Thomas Cook, bol.com, Euroflorist)
HECOM opdrachten hoofdstuk 2

3 Strategie: Doelen en de 20 P’s uit de E-commerce Mix

3.01 Het bewegend E-business umfeld, marktontwikkelingen en de SWOT-analyse
3.1 De positionering van de Marktplaats en het verdienmodel
3.2 Het Business Model Canvas
3.3 De Doelen: De strategie en moderne rol van E-commerce
3.3.1 De doelen omzetten naar de KPI’s
3.4 De doelgroep of persona bepalen
3.5 De customer journey of klantreis leren begrijpen
3.5.1 De customer journey: Awareness (en Bereik)
3.5.2 De customer journey: Consideration (en Engagement)
3.5.3 De customer journey: Purchase (en Nurture)
3.5.4 De customer journey: Loyalty (Engagement en Nurture)
3.6 De 20 P’s van de E-commerce Mix (EcM)
3.7 EXPERTCASE Interview met Michel Schaeffer (Het geheim van bol.com)
HECOM opdrachten hoofdstuk 3

4 C’s: Consument, Channels, Conversie en Commerce

4.1 De impact van consumentengedrag
4.1.1 Persuasion en consumentengedrag van hoge impact
4.2 De C van Commerce gelinkt aan de Customer Life Cycle van de Customer Journey
4.2.1 De C van Commerce en de stappen van de Customer Journey Mapping
4.2.2 De C van Commerce en de uitwerking van de Customer Journey Mapping
4.2.3 EXPERTCASE klantloyalty met Egbert Jan van Bel
4.3 De C van Channels
4.4 De C van Conversie
4.4.1 Conversie: REAN en de onderdelen van de reis
4.4.2 Conversie: Het onderdeel Reach van REAN
4.4.3 Conversie: Het onderdeel Engage van REAN
4.4.4 Conversie: Het onderdeel Activate van REAN
4.4.5 Conversie: Het onderdeel Nurture van REAN
4.5 EXPERTCASE Hendrik-Jan Staal van Sanoma/Nu.nl

HECOM opdrachten hoofdstuk 4

5 E-commerce marketing: De online marketingmix

5.1 E-commerce marketing
5.1.1 Overzicht van online marketing middelen
5.1.2 De online marketingmix en de online mediabestedingen
5.2 De online marketingmix van middelen: ICT-model
5.3 De online marketingmix van middelen: Zoekmachinemarketing (SEM, SEO, SEA en SEP)
5.4 De online marketingmix van middelen: Sociale Media kanalen,virale en contentmarketing
5.5 De online marketingmix van middelen: E-mailmarketing
5.6 De online marketingmix van middelen: Digital advertising
5.7 EXPERTCASE Interview met Alexander van Slooten (Group director
Coolinvestments, ex-Wehkamp.nl)

HECOM opdrachten hoofdstuk 5

6 De stappen van het E-commerce Strategie Plan (EcSP)

6.01 De Marktplaats en noodzaak van Waardecreatie
6.02 De globale stappen en transitie
6.03 Stap 0: Een HPO stelt voorwaarden
6.1 Stap 1: De interne en externe analyse
6.2 Stap 2: De doelgroep en persona
6.3 Stap 3: De analyse van de klantreis
6.4 Stap 4: De doelen en KPI’s
6.5 Stap 5: De implementatie: E-commerce mix 20 P’s en 4 C’s
6.6 Stap 6: Van doel, mix van middelen naar campagne
6.7 Stap 7: De implementatie: E-commerce online marketingmix
6.8 Stap 8: De planning en het budget
6.9 Stap 9: De evaluatie 283
6.10 EXPERTCASE Prof. dr. Cor Molenaar en de platformstrategie
6.11 EXPERTCASE Martijn Arets over de macht van platformen

Register #HECOM