CAMPAGNE Handboek ContentStrategie 4 – Boeien en binden met het B(loem)-model #persbericht

In het Handboek Content Strategie 4 (#HCS4) neemt auteur Patrick Petersen RDM MA MSc de lezer – op basis van het bewezen B-model van Boeien & Binden – mee in een vernieuwend verhaal over contentstrategie.

Over het Handboek ContentStrategie 4

Het praktisch en crossmediale management- en studieboek is volledig vernieuwd, dikker en kent digitale bijlagen. Het bewezen B(loem)-model als rode draad biedt een uitgebreid framework om tot een optimale contentstrategie te komen. Het HCS4 biedt de professional een theoretisch inzicht voorzien van praktische tips en tools om een effectieve contentstrategie te ontwikkelen en vooral ook uit te voeren. De Augmented Reality lagen – en de méér dan 1000 bijlagen op de ondersteunende website www.handboekcontentstrategie.nl – maken van het HCS4 een crossmediale beleving met als doel: scoren met een engaging en doelgerichte  strategische contentmix op basis van de customer journey. De vierde druk van deze geliefde bestseller bevat nieuwe cases, actuele onderwerpen, nieuwe toekomstvisies, extra digitale bijlagen en markante modellen. Het B-model van Boeien en Binden helpt de professional aan engaging content dat relevant is voor de fases in de customer journey! HCS4 draait om channels, content en conversie.

Drs. Hans Molenaar (voorziter Nederlandse prijs voor marketingliteratuur)  zegt in het voorwoord over het Handboek ContentStrategie:

Dit boek van Patrick Petersen past in het nieuwe denken binnen het marketingvakgebied rondom waardecreatie. Het is een heel praktisch boek dat u uitstekend van dienst kan zijn in het realiseren van waarde voor zowel klanten als de stakeholders van de organisatie. Het zal u helpen om zowel vanuit strategisch perspectief naar content te kijken als te lering te trekken uit de vele cases die in het boek beschreven staan.

Zeven redenen om het Handboek ContentStrategie 4 te gebruiken

Het HCS4 is breed inzetbaar. Zeven redenen om het boek in te zetten, zijn:

  1. Herschreven rondom het bewezen en praktische B(loem)-model framework.
  2. Over engagingcontent en de noodzaak tot het Boeien met content en Binden van relaties.
  3. Gebaseerd op meer dan 20 jaar ervaring met contentmarketing.
  4. Het boek biedt de beste experts, tips en cases.
  5. De toepassing van augmented reality lagen over het boek zorgen voor een extra beleving.
  6. Een nuchtere kijk op contentmarketing gericht op de customer journey en conversie van content.
  7. Diverse praktische en kleurrijke modellen en vele digitale bijlagen, zoals video’s, infographics en updates.

Over de auteur Patrick Petersen RDM MA MSc

Patrick Petersen RDM MA MSc is senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-)marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Extra masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, brachten hem tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement en de moderne contentstrategie.Petersen is door Bureau Meltwater verkozen tot de nummer 1 contentmarketeer.

Het boek bestellen kan hier//www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909


NOOT VOOR DE REDACTIE:

  • Voor meer informatie over dit artikel, interviews, grafisch materiaal of vragen, mail: patrick@atmost.nl.
  • Hasttag: #HCS4
  • ISBN/EAN: 9789024421152
  • Aanvraag docentmateriaal: patrick@atmost.nl
  • Meer informatie over de auteur Patrick Petersen, zie: www.onlinemarketeer.tv.

Hoofdstuk 3 #4303 [Campagne] Influencer familie doet Instagram take-over en inspireert met maaltijden

Begin 2018 begon de zogeheten ‘influencer familie’, Jongedijk, uit Almere aan de 365 Dagen Challenge van Honig. Een uitdaging waarin Rogier en Nukhet Jongedijk Nederland samen met hun drie kinderen een jaar lang een kijkje geven in hun keuken, waar zij wekelijks maaltijden bereiden met ten minste één Honig-product per gerecht. En met bijna een half jaar achter de rug zet de familie nu een volgende stap. Vanaf vandaag nemen de Jongedijkjes het Instagram-account helemaal over.

Dagelijkse inspiratie

De doelstelling blijft onveranderd: Nederland helpen en inspireren met het neerzetten van een gevarieerde maaltijd, elke dag weer. Honig verwacht door het toevoegen van Instagram als campagne-kanaal de komende periode een grotere doelgroep te bereiken, met een gevarieerde mix aan content. Verschillende formats passeren de revue op het Instagram account. Denk hierbij aan lekkere recepten, foodshots waarbij je gaat watertanden en inspirerende kookvideo’s. Via de wekelijkse stories leer je ook de familie Jongedijk beter kennen.

#instatakeover 

Als actieve Instagram-influencers voelt de familie Jongedijk zich daar als een vis in het water. Onder een groot publiek zijn zij ook wel bekend onder hun Instagram-namen @the.suburbandad en @the.suburbanmom.
Rogier Jongedijk kijkt uit naar het experiment:
We zijn hartstikke enthousiast over de campagne en vinden het te gek om volgers nog meer te betrekken bij onze challenge. En Instagram, daar zijn we goed in! Dat Honig het aandurft ons vrij te laten op hun Instagram-account is best spannend, maar een fantastische toevoeging op de 365 Dagen Challenge!
Fallon Gorter, Sr. Brand Manager bij Honig: “De kracht van deze campagne is dat de familie Jongedijk een échte familie is en ook nog eens helemaal thuis is op Instagram. In het begin vond de 365 Dagen Challenge voornamelijk plaats op Facebook, maar toen de familie bij ons het idee polste om een Instagram take-over te doen, voelde het als een hele logische en mooie vervolgstap. Het is natuurlijk best even spannend, maar bij Honig laten we mensen graag dat doen waar ze het beste in zijn. Daarnaast kunnen we ook nog van hen leren. Ons doel met deze campagne is het inspireren van Nederland met lekkere voedzame recepten en dat kijkje in de keuken bij de familie Jongendijk waarderen onze consumenten enorm.’’

MIXX Awards België pakt uit met allereerste Artificial Intelligence jury: SCHRIJF IN

 

Kan Artificial Intelligence een menselijke award jury vervangen? Dat onderzoekt BAM de organisator van de Belgische MIXX Awards, een reclamefestival voor digitale marketing. Ter gelegenheid van de tiende verjaardag werd een Artificial Intelligence robot ingezet om de winnaar te bepalen. “Dat gebeurde door de campagnes van de laatste 10 jaar te vergelijken en te analyseren”, zegt Patrick Steinfort, van BAM.     Lees verder

Hoofdstuk 6: Boeien en Binden #content #Coolblue

buzz

Het hoofdkantoor van Coolblue zit aan de Weena in Rotterdam. De jongens doen daar alles voor een glimlach dus waarom niet bij de opening van het nieuwe station. De Weena zit letterlijk bij en rondom het Centraal Station in de Maasstad en zo is deze foto met schitterende view geboren vanuit de kantoren van Coolblye. Spot de herkenbare blauwe doos.

cooblueUntitledppietercooblueUntitledBinx8m0IUAEl3vq (1)

Hoofdstuk 3 [Video] #LexusInstaFilm IS model video gemaakt met een user-generated stop-motion Instagram film

insta

 

Toyota Corp.’s Lexus promoot het nieuwe model IS (2014) met een video-productie gemaakt met 212 uitgenodigde Instagrammers.

Fans en campagne 

In het team onder andere de harde kern van Instagrammers onderdeel van het #WorldwideInstameet, fans van het merk en diverse Instagram- Lees verder