Populaire Instagram Threads nu ook in Nederland

Threads in Nederland uitgebracht: alles wat je moet weten

 

Meta heeft eindelijk zijn alternatief voor Twitter in de EU, inclusief Nederland, geïntroduceerd. Deze app, die qua functionaliteiten als een soort kloon van Twitter kan worden beschouwd, was al beschikbaar in verschillende landen. Hieronder vertellen we je alles over dit nieuwe social media-platform.

 

Threads is een app die lijkt op de functionaliteiten van Twitter (nu X). Het is, net zoals Mastodon, Bluesky en Spill een social media-platform dat inspeelt op het gemis van het oude Twitter.

Sinds Elon Musk aan het roer kwam, zijn er diverse veranderingen doorgevoerd waardoor veel gebruikers zijn afgehaakt. Voorbeelden hiervan zijn onder andere het kunnen kopen van verificatievinkjes, een toename van nepaccounts en spam, en het herstellen van eerder verbannen accounts.

Threads stelt gebruikers in staat tekstberichten te plaatsen, waarop andere gebruikers kunnen reageren of deze kunnen delen. Deze vorm van microblogging, waarbij compact over verschillende onderwerpen wordt geblogd, is vergelijkbaar met Mastodon. Op het platform kunnen berichten van maximaal 500 tekens worden geplaatst, in tegenstelling tot Twitter, waar de limiet 280 tekens is. Daarnaast is het mogelijk om foto’s en video’s van maximaal vijf minuten te delen. Het voordeel is dat je geen nieuw account hoeft aan te maken; je kunt inloggen met je bestaande Instagram-account. De app biedt een tijdlijn met accounts die je volgt, evenals een tijdlijn met een mix van suggesties en je favoriete accounts. Net als op het Twitter-platform kun je posts reposten, leuk vinden en delen. Bovendien is de service gratis, in tegenstelling tot het nieuwe Twitter, waarvoor een premium-abonnement nodig is om langere posts te plaatsen.

 

Hoewel de app eerder beschikbaar was voor iOS, is de Android-app nu ook beschikbaar in Nederland. Als je de app nog niet kunt vinden in de Play Store, kun je via je Instagram-app naar je profiel gaan, op de drie streepjes rechtsboven tikken en vervolgens Threads vrijwel bovenaan het menu vinden. Vanuit hier kom je in de Play Store bij de app uit. Threads kan ook worden gebruikt in de browser via Threads.net.

 

Als je al op Instagram zit, kun je na het activeren van Threads ervoor kiezen om dezelfde accounts op het nieuwe platform te volgen. Je krijgt een lijst van accounts die je op Instagram volgt en kunt per account op de volgknop tikken. Je kunt nu ook zoeken naar accounts en hashtags via de recent toegevoegde zoekfunctie.

De homepage van de app toont berichten die door anderen worden gedeeld, waardoor je nieuwe bedrijven of personen kunt ontdekken om te volgen. Gelukkig is er ook een tijdlijn met alleen accounts die je volgt.

Op dit moment is het nog niet mogelijk om op Threads privéberichten naar andere gebruikers te sturen of een groepschat aan te maken, in tegenstelling tot het nieuwe Twitter (X), waar dit wel mogelijk is maar recentelijk is gelimiteerd voor gebruikers zonder abonnement.

 

De lancering van Meta’s alternatief voor X heeft even op zich laten wachten vanwege het feit dat de app niet voldeed aan de privacywetgeving in de EU. Zo is het bijvoorbeeld niet toegestaan om zomaar al je persoonlijke gegevens van de ene app (Instagram) naar de andere (Threads) over te hevelen.

Hoofdstuk 1 IKEA meest inspirerend, Tesla meest inspirerende tech (in Nederland)

Voor het tweede jaar op rij is IKEA benoemd tot de meest inspirerende organisatie van Nederland. Dit maakt adviesbureau Synergie vandaag bekend op basis van het jaarlijkse onderzoek ‘de inspirerende 40’. Hierin is aan 2.153 Nederlanders gevraagd om 75 genomineerde bedrijven te beoordelen op de pijlers visie, organisatie, product en relatie. De top vijf bestaat verder uit Tesla (opnieuw 2e), Apple (3e) en het Rode Kruis (4e). De hoogste Nederlandse notering is voor Bol.com (5e). Tevens blijkt uit het onderzoek dat met name de merken die een actieve rol claimen in het verbeteren van de samenleving goed scoren. Duurzaamheid weegt dit jaar zwaarder dan ooit gemeten. Daarnaast zijn er significant meer social enterprises en purpose gedreven organisaties vindbaar in de top 40.  

Top 5 tech 

Van de 75 genomineerde bedrijven zijn Tesla (1e), Apple (2e), Samsung (3e), Philips (4e) en Google (5e) de tech-bedrijven met de meeste inspiratiewaarde.

Ondanks kritiek, toch inspirerend: Tesla 

Opvallend is dat Tesla zo veel inspiratie biedt, ondanks dat het bedrijf afgelopen jaar regelmatig onder vuur lag. De kritiek krijgt geen grip op de inspiratiewaarde, omdat de autofabrikant een duidelijk maatschappelijke meerwaarde biedt: de intentie om een 0-emissie toekomst te creëren, de vastberadenheid om dat voor elkaar te krijgen en de meest geavanceerde auto’s op de markt te brengen. De autofabrikant sleept met deze nominatie dit jaar de impact award in de wacht, omdat Tesla de afgelopen vijf jaar gemiddeld het beste scoorde op inspiratiewaarde.

 

Lees verder

CAMPAGNE Handboek ContentStrategie 4 – Boeien en binden met het B(loem)-model #persbericht

In het Handboek Content Strategie 4 (#HCS4) neemt auteur Patrick Petersen RDM MA MSc de lezer – op basis van het bewezen B-model van Boeien & Binden – mee in een vernieuwend verhaal over contentstrategie.

Over het Handboek ContentStrategie 4

Het praktisch en crossmediale management- en studieboek is volledig vernieuwd, dikker en kent digitale bijlagen. Het bewezen B(loem)-model als rode draad biedt een uitgebreid framework om tot een optimale contentstrategie te komen. Het HCS4 biedt de professional een theoretisch inzicht voorzien van praktische tips en tools om een effectieve contentstrategie te ontwikkelen en vooral ook uit te voeren. De Augmented Reality lagen – en de méér dan 1000 bijlagen op de ondersteunende website www.handboekcontentstrategie.nl – maken van het HCS4 een crossmediale beleving met als doel: scoren met een engaging en doelgerichte  strategische contentmix op basis van de customer journey. De vierde druk van deze geliefde bestseller bevat nieuwe cases, actuele onderwerpen, nieuwe toekomstvisies, extra digitale bijlagen en markante modellen. Het B-model van Boeien en Binden helpt de professional aan engaging content dat relevant is voor de fases in de customer journey! HCS4 draait om channels, content en conversie.

Drs. Hans Molenaar (voorziter Nederlandse prijs voor marketingliteratuur)  zegt in het voorwoord over het Handboek ContentStrategie:

Dit boek van Patrick Petersen past in het nieuwe denken binnen het marketingvakgebied rondom waardecreatie. Het is een heel praktisch boek dat u uitstekend van dienst kan zijn in het realiseren van waarde voor zowel klanten als de stakeholders van de organisatie. Het zal u helpen om zowel vanuit strategisch perspectief naar content te kijken als te lering te trekken uit de vele cases die in het boek beschreven staan.

Zeven redenen om het Handboek ContentStrategie 4 te gebruiken

Het HCS4 is breed inzetbaar. Zeven redenen om het boek in te zetten, zijn:

  1. Herschreven rondom het bewezen en praktische B(loem)-model framework.
  2. Over engagingcontent en de noodzaak tot het Boeien met content en Binden van relaties.
  3. Gebaseerd op meer dan 20 jaar ervaring met contentmarketing.
  4. Het boek biedt de beste experts, tips en cases.
  5. De toepassing van augmented reality lagen over het boek zorgen voor een extra beleving.
  6. Een nuchtere kijk op contentmarketing gericht op de customer journey en conversie van content.
  7. Diverse praktische en kleurrijke modellen en vele digitale bijlagen, zoals video’s, infographics en updates.

Over de auteur Patrick Petersen RDM MA MSc

Patrick Petersen RDM MA MSc is senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-)marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Extra masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, brachten hem tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement en de moderne contentstrategie.Petersen is door Bureau Meltwater verkozen tot de nummer 1 contentmarketeer.

Het boek bestellen kan hier//www.managementboek.nl/boek/9789024421169/handboek-online-marketing-6-hom6-patrick-petersen?affiliate=1909


NOOT VOOR DE REDACTIE:

  • Voor meer informatie over dit artikel, interviews, grafisch materiaal of vragen, mail: patrick@atmost.nl.
  • Hasttag: #HCS4
  • ISBN/EAN: 9789024421152
  • Aanvraag docentmateriaal: patrick@atmost.nl
  • Meer informatie over de auteur Patrick Petersen, zie: www.onlinemarketeer.tv.