In het Handboek ContentStrategie wordt de Zweedse consultant Oscar Berg geïntroduceerd. Berg mixt in zijn visie en presentaties ICT, informatiestromen, content en sociale media.
Berg benoemt de verandering onderhevig aan de contenteconomy.
In het Handboek ContentStrategie wordt de Zweedse consultant Oscar Berg geïntroduceerd. Berg mixt in zijn visie en presentaties ICT, informatiestromen, content en sociale media.
Berg benoemt de verandering onderhevig aan de contenteconomy.
2015 is een jaar waarin mobile, social, content en digital in het algemeen gestaag doorstijgt. Een revolutie in cijfers en digitaal bereik, zo zeggen de experts. Goed om terug te kijken wat de online stats waren begin 2014. We hadden de teller toen op ruim 7 miljard wereldwijde populatie staan, 2,5 miljard bezig op het internet en bijna 2 miljard actief met sociale netwerken. 6,5 miljard was voorzien van een mobiel. We Are Social Singapore tekende van onderstaande cijfers en presentatie.
Cijfers, de wereld en social
Opvallend is dat vooral de VS en Europa ‘social’ zijn. Opvallend omdat vooral Azië maar ook Zuid-Amerika in de beginjaren gas hebben gegeven qua gebruik.
56% van de Amerikanen zit op een groot sociaal netwerk in 2014. 44% doet dat in Europa. Delen van Azië liggen hier net onder qua penetratie. Net als Zuid-Amerika.
Eind 2014 zit Facebook op zo een 1,3 miljard gebruikers. Twitter op zo een 290 miljoen en WhatsApp is in 2014 doorgegroeid tot zo een 700 miljoen gebruikers. De tegenhanger Telegram zit op ruim 50 miljoen en groeide in 2014 gestaag door.
McDonalds zet de social local marketing met mobiele marketing steeds vaker in! Al enkele jaren roepen diverse specialisten dat het opwekken van een beleving van essentieel belang is om klanten je winkel in te krijgen. Voor ouderen is McDonalds ‘gewoon’ een restaurant. Voor kinderen is een speelomgeving.
Mobiele content een belangrijke rol
McDonald’s doet dit al sinds het begin van hun bestaan en in veel hun recente initiatieven speelt mobile marketing een belangrijke rol. Lees hier verder!