#4109 #305 [Presentatie] Een wetenschappelijke kijk op branded content

eva

Het virale effect van content, de betrouwbaarheid, het bereik, het onbewuste effect en de Likeability. Een wetenschappelijke kijk op Branded Content:

 

 

 

De uitvoering en productie van branded content ligt – net als de vroegere reclamecampagnes – bij externe creatieve bureaus. Dit is een totaal nieuwe industrie die de ideale mix van content, comfortchannels en creatie op basis van doelen kan omzetten naar creatieve campagnes.
Omdat branded content vaak via de sociale media wordt verspreid, krijgt het snel een karakter van curated content mee als de crowd de content bewerkt. De dialoog en conversatie komen hierdoor snel op gang. Zo zagen wij in het voorbeeld van Chanel dat de commercial naar curated content
storytelling ging (op YouTube) en men een totaal eigen beleving aan de commercial heeft gegeven met eigen video’s. De productie van deze eigen video’s en belevingen kunnen wij vervolgens weer zien als user-generated content. Net als bij de contentstrategie geldt bij branded content een mix
van consistentie, conversatie en context. Deze mix wordt later verder toegelicht.

Hoofdstuk 1 #4113 [Video] The Last Game; een geanimeerde viral van NIKE #wk #storytelling #contentmarketing #contentstrategie

nikethelastgames

Nike komt een subtiele virale video met daarin de topspelers omgezet in een animatie. De boodschap 嘉盛集团 van Nike is deze keer het aantonen dat veilig voetballen effectief is dan voetballen met veel risico. “Ronaldo Fenomeno and the original players disagree, and they are willing to risk everything to prove the scientist wrong. There is only one way to know who is right: the Last Game.”   Lees verder

Hoofdstuk 3 #contentmarketing Knoowy breidt uit #documentenmanagement #studenten

Logo_KnoowyKnoowy, de online marktplaats voor studiedocumenten, breidt uit met haar eigen referral-program. Naast de geweldige gedachtegang dat studenten geld kunnen verdienen aan documenten die ze ooit eens zelf hebben gemaakt, wordt het nu ook mogelijk om een bijdrage aan je collegegeld te verdienen door andere studenten uit te nodigen.
Documenten

Op Knoowy kunnen studenten hun documenten als samenvattingen en aantekeningen verkopen aan de rest van Nederland. Het is zonde dat documenten hoogstens worden gedeeld binnen de eigen vriendenkring, en daarom hebben oprichters Ernst Wemmers en Kevin Dizy hier een oplossing voor gezocht. Door een student te belonen denken zijn dat meer mensen hun documenten delen. De persoon die zijn documenten deelt krijgt betaald iedere keer wanneer zijn document gedownload wordt.

Het aanbod van Knowy

Het aanbod documenten op Knoowy is de laatste tijd flink gegroeid. Er zijn al studenten die een paar honderd euro hebben verdiend met de verkoop van documenten als samenvattingen en collegeaantekeningen. Met het nieuwe systeem kunnen gebruikers nieuwe studenten werven. Voor ieder nieuw lid dat iemand aanbrengt, verdient hij 5% commissie per keer dat het nieuwe lid een document verkoopt.

Studenten worden geholpen

Ernst en Kevin zijn enthousiast. Met deze update denken zij dat het aanbod documenten nog completer wordt. De student wordt dan niet alleen financieel geholpen, maar er zit ook een praktische kant aan. Hoe meer nieuwe leden, hoe meer documenten en des te beter wordt de kwaliteit van studeren.