REVIEW Complete Handboek Social Media Marketing 2020 (verwerking 100 onderzoeken) #experts #boek

Sociale media zijn na de intreding van de algoritmische filters niet meer wat ze geweest zijn. Het is hard werken om in menig tijdlijn te verschijnen. Ook de doelgerichte creatie van engagement vergt een professionele aanpak. Experts hebben de middelen inmiddels als dood verklaard, wat haaks staat op de sociale media werkelijkheid. De massale oprichting van sociale ondernemingen geven aan het begrip ‘sociale media’ een andere invulling waarbij een strategische aanpak de nieuwe mogelijkheden van de sociale media blootlegt.

Van fake tot fantastische bubble

Een trucje wordt op de social media kanalen al snel als ‘fake’ gezien en alleen organisaties – en individuen – dieauthentieke kenmerken van een social business kennen, breken door de bubbles heen. Meer dan ooit moet er hard gewerkt worden om tot een aanzienlijk bereik te komen op basis van verdiende aandacht (earned media).

Lees verder

Hoofdstuk 5: Facebook en Twitter als kern in de mix van middelen #rapport #social #contentmarketing

socialbakers
Het State of Social Marketing 2014 report van Socialbakers is een check gehouden in ruim 80 landen. Daarbij zijn 20 industrietakken onderzocht met de vraag waar de marketeers op focussen waar het gaat om social media marketing. In totaal zijn 500 marketing-collega’s ondervraagd wereldwijd.  Lees verder

Hoofdstuk 3 [Video] Comedian confronteert social media gebruikers

jackvale

Amerikaans komiek Jack Vale confronteert (op het strand) gebruikers van social media met hun profiel. November 2013 was hij hier – op film – al mee begonnen, dit heeft hij onlangs nog eens herhaald.

Profiel 

Vale toont al eerder aan dat het helemaal niet moeilijk is om persoonlijke informatie te verzamelen aan de hand van wat vreemden op sociale netwerksites hebben gedeeld.

Herhaling 

Nu bijna 3 maanden herhaalt Jake Vale het  experiment en opnieuw leidt dit tot veel stomverbaasde gezichten. “Euh, ken ik u?”, vragen ze één voor één als Jack hen amicaal heeft aangesproken.  Vale wil met zijn video’s mensen laten inzien dat zij de massa aan persoonlijke info niet zomaar moeten delen in de social media.