Covertekst Handboek Content Strategie

“Bestsellerauteur, ondernemer, columnist, consultant, spreker en docent Patrick Petersen (1972) is een ervaren online en content strateeg die theorie en praktijk combineert. Petersen denkt en schrijft doelgericht vanuit de mix van middelen en is een energiek content creator, content curator en storyteller. De auteur is bekend van zijn bestseller Handboek Online Marketing; op Twitter is hij beter bekend als @Onlinemarketeer

Met zijn bureaus AtMost.nl en AtMost.TV voorziet Patrick Petersen organisaties zoals Educator, de Heineken Music Hall, De Hypotheekshop, Heijmans, Obvion, Bouwfonds, DELTA, Dynamis, Hästens, SNS Reaal, Gemeente Rotterdam, de Roterogroep van een werkende content strategie. Als bevlogen online marketeer is hij tevens fanatiek (video)blogger op onder andere Marketingfacts.nl, DutchCowboys.nl, TheNextWeb.nl en SocialMedia.nl. In het kader van visual storytelling maakt hij met AtMost.TV honderden video’s per jaar die in content campagnes effectief worden ingezet.

Het Handboek Content Strategie (#HCS) neemt de gebruiker mee in een boeiend verhaal dat voor bewustwording, betrokkenheid, beslissing en binding zorgt. Modellen, onderzoeken, voorbeelden en cases nemen de lezer mee in een vertaalslag van content strategie naar tactiek, resulterend in de opbouw van een content-strategieplan. Inzichten in branded, curated en user-generated content, en de tactieken voor meer engaging content helpen de lezer de strategie om te zetten in een content-marketingcampagne. Het 6C-model, het SOCCER-model, het positieve effect op de zoekmachinemarketing, social influence en Petersens eigen model van Boeien & Binden vormen de rode draad. Handige infographics, informatieve grafische modellen en andere illustraties geven een visuele onderbouwing van het verhaal. Cases komen onder andere van de hand van Landal Greenparks, Philips, De Hypotheekshop, AtMost.TV en de TU Delft.

Dit handboek ‘walks the talk’; zo is het #HCS vindbaar op Twitter (@HandboekContent), kent het boek een eigen Pinterest vol infographics en visuele aanvullingen. De blog www.handboekcontentstrategie.nl biedt ook nog eens extra video’s, presentaties en
webinars die het Handboek Content Strategie een relevant crossmediaal karakter geven. Kun jij boeien en binden?”