Hoofdstuk 3: Het S-model, shareable- en snackcontent

Hoofdstuk 3: Het S-model, shareable- en snackcontent

Goede content engaged en doet delen. Dit is niet nieuw. Kijken naar mijn modellen in mijn Handboek ContentStrategie (uitgave 2013, Adformatie) dan moet goede content Scanbaar zijn en Snackbaar. Dat het deelbaar moet zijn. Daarbij is de autoriteit van de Source, de bron, vitaal voor het eventueel wel of niet delen of het meegeven van een virale sterkte.
Daarbij kent het Snackable-karakter steeds meer een visueel karakter en is het Sentiment (zoals humor) een succesfactor.
Het effect voor ‘ social search’  het maken van content en dus contentmarketing is al snel een succesvolle factoor voor zoekmachimarketing en dus SEO. Dat jouw content vooral scanbaar moet zijn is duidelijk, onderstaande infographic zegt dat een volwassenen niet meer dan 8 seconden focust. Visuele communicatie versnelt daarbij de opgave van de content.

3S-model van Skyword

Skyword – een burea dat content maakt – heeft de kern van contentmarketing  in een grappig infographic bij elkaar gezet:

 

Hoofdstuk 3: Het S-model, shareable- en snackcontent

4 gedachten over “Hoofdstuk 3: Het S-model, shareable- en snackcontent

  1. Ik denk juist dat het meetbaar maken van soical media waarde de9 uitdaging is in 2012.Bedenk eens hoeveel Facebook of Twitter als alternatief op je PR machine waard kan zijn? Of hoeveel je kan besparen op je klantenservice als je soical media inzet.Als je dergelijke soical media functies meerekent, dan pas kan je in mijn ogen daadwerkelijk de waarde van soical media meten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *